Крест
Покайтесь, ибо Господь грядет судить
Проповедь Всемирного Покаяния. Сайт отца Олега Моленко - omolenko.com
  tolkovanie.com  
  omolenko.com  
  propovedi.com  
  Избранное Переписка Календарь Устав Аудио
  Имя Божие Ответы Богослужения Школа Видео
  Библиотека Проповеди Тайна ап.Иоанна Поэзия Фото
  Публицистика Дискуссии Библия История Фотокниги
  Апостасия Свидетельства Иконы Стихи о.Олега Вопрос
  Жития святых Книга отзывов Исповедь Статистика Карта сайта
  Молитвы Слово батюшки Новомученики Пожертвования Контакты
Главная страница сайта Печать страницы Ответ на вопрос Пожертвования Видеоканал проповедей Вниз страницы Вверх страницы К предыдущей странице   К вышестоящей странице   К следующей странице Перевод
Google+ страничка   YouTube канал отца Олега   YouTube канал стихотворений Олега Урюпина   Facebook страничка  


ВКонтакт Одноклассники Facebook Twitter Google+ Blogger Livejournal Яндекс Mail.Ru Liveinternet

Богослужения мирянским чином

Рождество Господа и Бога нашего Иисуса Христа.

Великая вечерня

В неделю (воскресенье)

Старший:
Молитвами Святых Отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
Братия:
Аминь.

Чтец: 
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. -поклон- 
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. -поклон-
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. -поклон-

В начале пения 103-го псалма старший совершает каждение всего храма и братии (при каждом каждении старший творит поклон). Братия поет 103-й псалом - предначинательный (избранные стихи):


Благослови, душе моя, Господа! Благословен еси Господи.
Господи Боже мой, возвеличился еси зело. Благословен еси Господи!
Во исповедание и в велелепоту облеклся еси. Благословен еси Господи!
На горах станут воды. Дивна дела Твоя, Господи.
Посреде гор пройдут воды. Дивна дела Твоя, Господи.
Вся премудростию сотворил еси. Слава Ти, Господи, сотворившему вся.

Старший:
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков.
Братия:
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа, слава Тебе, Боже. -трижды-

Братия:
Господи, помилуй. (12 раз) – читается вместо великой ектеньи -поклон-

В соответствии с Уставом зажигаются свечи

Стихословие кафизмы

Братия поет 1-й антифон 1-й кафизмы:

Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа -трижды-
Яко весть Господь путь праведных, и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа -трижды-
Работайте Господеви со страхом, и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа -трижды-
Блажени вси надеющийся Нань. Аллилуиа -трижды-
Воскресни Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа -трижды-
Господне есть спасение, и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа -трижды-
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аллилуиа -трижды-
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже.
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже.
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже.

Братия:
Господи, помилуй. (3 раза) – читается вместо малой ектеньи -поклон-

“Господи, Воззвах…”

Во время пения "Господи, воззвах" и стихир старший совершает каждение всего храма и молящихся.

Братия:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: вонми гласу моления моего, внегда воззвати ми к Тебе. Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, яко кадило пред Тобою, воздеяние руку моею, жертва вечерняя. Услыши мя. Господи. 

Псалом 140-й:
Положи, Господи, хранение устом моим и дверь ограждения о устнех моих.
Не уклони сердце мое в словеса лукавствия, непщевати вины о гресех.
С человеки делающими беззаконие, и не сочтуся со избранными их.
Накажет мя праведник милостию и обличит мя: елей же грешнаго да не намастит главы моея.
Яко еще и молитва моя во благоволениих их, пожерты быша при камени судии их.
Услышатся глаголи мои, яко возмогоша: яко толща земли проседеся на земли, расточишася кости их при аде.
Яко к Тебе, Господи, Господи, очи мои, на Тя уповах, не отыми душу мою.
Сохрани мя от сети, юже составиша ми, и от соблазн делающих беззаконие.
Падут во мрежу свою грешницы: един есмь аз, дондеже прейду.

Псалом 141-й:
Гласом моим ко Господу воззвах, гласом моим ко Господу помолихся.
Пролию пред Ним моление мое, печаль мою пред Ним возвещу.
Внегда исчезати от мене духу моему, и Ты познал еси стези o моя.
На пути сем, по немуже хождах, скрыша сеть мне.
Смотрях одесную и возглядах, и не бе знаяй мене.
Погибе бегство от мене, и несть взыскаяй душу мою.
Воззвах к Тебе, Господи, рех: Ты еси упование мое, часть моя еси на земли живых.
Вонми молению моему, яко смирихся зело: избави мя от гонящих мя, яко укрепишася паче мене. 

На 8

Чтец:
Из глубины воззвах к Тебе, Господи.

Братия:
Господи, услыши глас мой.

Братия поет стихиру праздника (Глас 2-й, самогласны: Германово):
Приидите, возрадуемся Господеви, настоящую тайну сказующе: средостение градежа разрушися, пламенное оружие плещы дает, и Херувим отступает от древа жизни, и аз райския пищи причащаюся, от негоже произгнан бых преслушания ради. Hеизменный бо Образ Отечь, Образ присносущия Его, зрак раба приемлет, от неискусобрачныя Матере прошед, не преложение претерпев: еже бо бе, пребысть, Бог сый истинен: и еже не бе прият, Человек быв человеколюбия ради, Тому возопиим: Рождейся от Девы Боже, помилуй нас.

Чтец: Да будут уши Твои.

Братия: Внемлюще гласу моления моего.

Братия поет стихиру праздника:
Приидите, возрадуемся Господеви, настоящую тайну сказующе: средостение градежа разрушися, пламенное оружие плещы дает, и Херувим отступает от древа жизни, и аз райския пищи причащаюся, от негоже произгнан бых преслушания ради. Hеизменный бо Образ Отечь, Образ присносущия Его, зрак раба приемлет, от неискусобрачныя Матере прошед, не преложение претерпев: еже бо бе, пребысть, Бог сый истинен: и еже не бе прият, Человек быв человеколюбия ради, Тому возопиим: Рождейся от Девы Боже, помилуй нас.

На 6

Чтец: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит?

Братия: Яко у Тебе очищение есть.

Братия поет стихиру праздника (Глас 2-й, самогласны: Анатолиево):

Господу Иисусу рождшуся от Святыя Девы, просветишася всяческая: пастырем бо свиряющым, и волхвом покланяющымся, Ангелом воспевающым, Ирод мятяшеся, яко Бог во плоти явися, Спас душ наших.

Чтец: Имени ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое.

Братия: Упова душа моя на Господа.

Братия поет стихиру праздника:

Господу Иисусу рождшуся от Святыя Девы, просветишася всяческая: пастырем бо свиряющым, и волхвом покланяющымся, Ангелом воспевающым, Ирод мятяшеся, яко Бог во плоти явися, Спас душ наших.

На 4

Чтец: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния.

Братия: Да уповает Израиль на Господа.

Братия поет стихиру праздника (Глас 2-й, самогласны: Анатолиево):
Царство Твое Христе Боже, Царство всех веков, и владычество Твое во всяком роде и роде, воплотивыйся от Духа Святаго, и от Приснодевы Марии вочеловечивыйся, свет нам возсия Христе Боже Твое пришествие, Свет от Света, Отчее Сияние, всю тварь просветил еси. Всякое дыхание хвалит Тя, Образ славы Отчия: Сый, и прежде Сый, и возсиявый от Девы Боже, помилуй нас.

Чтец: Яко у Господя милость, и многое у Него избавление.

Братия: И Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Братия поет стихиру праздника:
Царство Твое Христе Боже, Царство всех веков, и владычество Твое во всяком роде и роде, воплотивыйся от Духа Святаго, и от Приснодевы Марии вочеловечивыйся, свет нам возсия Христе Боже Твое пришествие, Свет от Света, Отчее Сияние, всю тварь просветил еси. Всякое дыхание хвалит Тя, Образ славы Отчия: Сый, и прежде Сый, и возсиявый от Девы Боже, помилуй нас.

На 2

Чтец: Хвалите Господа вси языцы.

Братия: Похвалите Его вси людие.

Братия поет стихиру праздника (Глас 2-й, самогласны: Анатолиево):
Что Тебе принесем, Христе, яко явился еси на земли яко человек нас ради? каяждо бо от Тебе бывшых тварей, благодарение Тебе приносит: Ангели пение, небеса звезду, волсви дары, пастырие чюдо, земля вертеп, пустыня ясли: мы же, Матерь Деву. Иже прежде век Боже, помилуй нас.


Чтец: Яко утвердися милость Его на нас.

Братия: И истина Господня пребывает во век.

Братия поет стихиру праздника:
Что Тебе принесем, Христе, яко явился еси на земли яко человек нас ради? каяждо бо от Тебе бывшых тварей, благодарение Тебе приносит: Ангели пение, небеса звезду, волсви дары, пастырие чюдо, земля вертеп, пустыня ясли: мы же, Матерь Деву. Иже прежде век Боже, помилуй нас.


Старший: Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу И ныне и присно и во веки веков.

Братия:Аминь.

Братия поет стихиру праздника (Глас 2-й, самогласны: Кассиино):
Августу единоначальствующу на земли, многоначалие человеков преста: И Тебе вочеловечшуся от Чистыя, многобожие идолов упразднися. Под единем царством мiрским грады быша, и во едино владычество Божества языцы увероваша. Hаписашася людие повелением Кесаревым, написахомся вернии именем Божества, Тебе вочеловечшася Бога нашего. Велия Твоя милость, Господи, слава Тебе!


Братия поет:

Свете тихий святыя славы, Безсмертнаго, Отца Небеснаго, Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе! Пришедше на запад солнца, видевше свет вечерний, поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. Достоин еси во вся времена пет быти гласы преподобными, Сыне Божий, живот даяй, темже мир Тя славит!

Чтец громко произносит прокимен дне(глас 7) и хор вторит ему:
Господь крепость людем Своим даст/Господь благословит люди Своя миром.

Стих:
Принесите Господеви сынове Божии, принесите Господеви сыны овни.

Паремии

Бытия чтение, глава 1.

В начале сотвори Бог небо и землю. Земля же бе невидима и неустроена, и тьма верху бездны: и Дух Божий ношашеся верху воды. И рече Бог: да будет свет, и бысть свет. И виде Бог свет, яко добро: и разлучи Бог между светом, и между тьмою. И нарече Бог свет день, и тьму нарече нощь. И бысть вечер, и бысть утро, день един. И рече Бог: да будет твердь посреде воды, и да будет разлучающи посреде воды и воды: и бысть тако. И сотвори Бог твердь: и разлучи Бог между водою, яже бе под твердию, и между водою, яже бе над твердию. И нарече Бог твердь, небо: и виде Бог, яко добро. И бысть вечер, и бысть утро, день вторый. И рече Бог: да соберется вода, яже под небесем, в собрание едино, и да явится суша: и бысть тако. И собрася вода, яже под небесем в собрания своя, и явися суша. И нарече Бог сушу землю: и собрания вод нарече моря. И виде Бог, яко добро. И рече Бог: да прорастит земля былие травное, сеющее семя по роду и по подобию, и древо плодовитое творящее плод, емуже семя его в нем по роду на земли: и бысть тако. И изнесе земля былие травное, сеющее семя по роду и по подобию, и древо плодовитое творящее плод, емуже семя его в нем по роду на земли: и виде Бог, яко добро. И бысть вечер, и бысть утро, день третий.

Числ чтение, глава 24.
Бысть Дух Божий на Валааме, и восприем притчи своя, рече: коль добри доми твои Иакове, и скиния твоя Израилю! Яко страны осеняющия, яко садие при реках, и яко скиния, яже водрузи Господь, и яко кедри при водах. Изыдет человек от семене его, и обладает языки многими, и возвысится царство его, и возрастет. Бог наставит его из Египта, яко славу единорога его. Пояст языки враг своих, и толщу их измождит: и стрелами своими устрелит врага. Возлег почи яко лев, и яко скимен, кто возставит его? Благословящии тя благословени, и проклинающии тя, прокляти. Возсияет звезда от Иакова, и востанет человек от Израиля, и ссечет князи Моавитския: и пленит вся сыны Сифовы, и будет Едом достояние, и будет наследие Исав враг его, и Израиль сотвори крепость.

Пророчества Михеина чтение гл.4-5.
Во днех онех, глаголет Господь: соберу сокрушенную, и отриновенную прииму, яже отринух: и положу сотренную во останок, и отриновенную в язык крепок, и воцарится Господь над ними в горе Сионстей, от ныне и во веки. И ты, Вифлееме доме Евфрафов, еда мал еси, еже быти в тысящах Иудовых? Из тебе бо Мне изыдет Старейшина, еже быти в Князя во Израили: и исходи Его из начала, от дней века. Сего ради даст я до времене раждающия, породит, и прочии от братий Его обратятся к сыном Израилевым. И станет, и узрит, и упасет паству Свою крепостию Господь. И в славе имене Господа Бога своего пребудут, зане ныне возвеличится даже до конец земли.


Таже возгласит чтец, глас 6: и нам воставшим, глаголет тропарь сей:
Тайно родился еси в вертепе, но небо Тя всем проповеда, якоже уста звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе верою покланяющияся Тебе: С нимиже помилуй нас.

Чтец читает стих 1:
Основания Его на горах святых, любит Господь врата Сионя, паче всех селений Иаковлих. Преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Помяну Раав и Вавилона ведущим Мя.

Братия поет конец тропаря:
И волхвы Ти приведе верою покланяющияся Тебе: с нимиже помилуй нас.

Чтец читает стих 2:
И се иноплеменницы, и Тир, и людие Ефиопстии, сии быша тамо. Мати Сион речет: человек и человек родися в нем, и той основа и Вышний.

Братия поет:
И волхвы Ти приведе верою покланяющияся Тебе: с нимиже помилуй нас.

Чтец читает стих 3:
Господь повесть в писании людей, и князей сих бывших в нем, яко веселящихся всех жилище в Тебе.

Братия поет:
И волхвы Ти приведе верою покланяющияся Тебе: с нимиже помилуй нас.

Старший:
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Братия поет:
И волхвы Ти приведе верою покланяющияся Тебе: с нимиже помилуй нас.

Старший:
И ныне и присно и во веки веков. Аминь

Братия поет:
И волхвы Ти приведе верою покланяющияся Тебе: с нимиже помилуй нас.

Посем глаголет чтец весь тропарь.
И поет сам конец его:

Тайно родился еси в вертепе, но небо Тя всем проповеда, якоже уста звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе верою покланяющияся Тебе: с нимиже помилуй нас.

И чтутся паки чтения сия:

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 11.]
Тако глаголет Господь: изыдет жезл от корене Иессеова, и цвет от корене его взыдет. И почиет на нем Дух Божий: Дух мудрости и разума: Дух совета и крепости: Дух ведения и благочестия: Дух страха Божия исполнит его. Не по славе судит, ниже по глаголанию обличит: но судит правдою смиренных суд, и обличит правостию славныя земли. И поразит землю словом уст Своих, и духом устен убиет нечестиваго. И будет правдою препоясан по чреслех Своих, и истиною обвит по ребром Своим. Тогда пожирует волк со агнцем, и рысь почиет с козлищем: и телец, и лев, и юнец вкупе пожируют, и отроча мало поведет их, телец и лев вкупе пасутся, и вкупе чада их будут: и лев яко вол снесть плевы. И отроча младо на пещеру аспидску, и на ложе племене аспидска руку возложит. И не сотворят зла, ниже имут погубити ни единаго же на горе святей Моей: занеже исполнися вся земля познати Господа, яко воде мнозе покрыти моря. И будет в день он корень Иессеев, и востаяй владети языки: на него языцы уповают, и будет покой его честь.

Пророчества Иеремиина чтение. [Варуха, главы 3 и 4.]
Сей Бог наш, не приложится ин к Нему. Изобрете всяк путь художества, и даде Иакову отроку Своему, и Израилю возлюбленному от Него. Посем же на земли явися и с человеки поживе. Сия книга повелений Божиих, и закон сый во веки, вси держащиися ея в живот, оставившии ея умрут. Обратися Иакове, и имися ея, поиди к сиянию прямо света ея. Не даждь иному славы твоея, и полезных тебе языку чуждему. Блажени есмы Израилю, яко угодная Богу нам разумна суть.

Пророчества Даниилова чтение. [Глава 2.]
Рече Даниил Навуходоносору: ты царю видел еси, и се образ един, образ оный велик, и обличие его округло, стояше пред лицем твоим: и видение его страшно, образ, егоже глава от злата чиста: руце и перси и мышцы его сребряны: чрево и стегны медяны: голени железны: нозе часть убо железна, и часть некая скудельна. Видел еси, дондеже отторжеся камень от горы без рук, и порази образ, на ноги железныя, и скудельныя, и истни я до конца. Тогда истнишася во едино, скудель, железо, медь, сребро, злато и быша яко прах от гумна жатвеннаго, и взят я множество дохновения, и место не обретеся им: камень же поразивый образ, бысть в гору велию, и исполни всю землю. Сие есть соние: а сказание его речем пред царем: возставит Бог Небесный Царство, еже во веки не истлеет, и Царство Его людем иным не оставится, и истнит и измождит вся царствия, и то востанет во веки. Имже образом видел еси, яко от горы отсечеся камень без рук, и сотры скудель, железо, медь, сребро, злато. Бог Великий сказа царю, имже подобает быти по сих и истинно соние, и верно сказание его.

Посем чтец глаголет тропарь сей, глас 6:
Возсиял еси Христе, от Девы разумное Солнце правды: и звезда Тя показа в вертепе вмещающася Невместимаго. Волхвы наставил еси на поклонение Твое, с нимиже Тя величаем: Жизнодавче, слава Тебе.

Чтец читает стих 1, псалом 92:
Господь воцарися, в лепоту облечеся: облечеся Господь в силу, и препоясася: ибо утверди вселенную, яже не подвижится. Готов престол Твой оттоле, от века Ты еси.

Братия поет конец тропаря:
Волхвы наставил еси на поклонение Твое, с нимиже Тя величаем: Жизнодавче, слава Тебе.

Чтец читает стих 2:
Воздвигоша реки Господи, воздвигоша реки гласы своя. Возмут реки сотрения своя, от гласов вод многих.

Братия поет:
Волхвы наставил еси на поклонение Твое, с нимиже Тя величаем: Жизнодавче, слава Тебе.

Чтец читает стих 3:
Дивны высоты морския, дивен в высоких Господь: свидения Твоя уверишася зело: дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

Старший:
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Братия поет:
Волхвы наставил еси на поклонение Твое, с нимиже Тя величаем: Жизнодавче, слава Тебе.

Старший:
И ныне и присно и во веки веков. Аминь

Братия поет:
Волхвы наставил еси на поклонение Твое, с нимиже Тя величаем: Жизнодавче, слава Тебе.

Посем глаголет чтец весь тропарь.
И поет сам конец его:

Возсиял еси Христе, от Девы разумное солнце правды: и звезда Тя показа в вертепе вмещающася Невместимаго. Волхвы наставил еси на поклонение Твое, с нимиже Тя величаем: Жизнодавче, слава Тебе.

И чтутся паки чтения сия:

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 9.]
Отроча родися нам, Сын и дадеся нам, Егоже начальство бысть на раме Его: и нарицается имя Его велика совета Ангел. Чуден Советник, Бог крепок, Властитель, Начальник мира, Отец будущаго века: приведет бо мир на начальники, и здравие Его. И велие начальство Его, и мира Его несть предела, на престол Давидов, и на царство его исправити е, и заступити е судьбою и правдою, от ныне и до века: ревность Господа Саваофа сотворит сия.

Пророчества Исаиина чтение. [Главы 7 и 8.]
Приложи Господь глаголати ко Ахазу, глаголя: проси себе знамения у Господа Бога твоего, во глубину или в высоту. И рече Ахаз: не имам просити, ниже искусити Господа. И рече Исаиа: услышите убо доме Давидов, еда мало вам труд подаяти человеком, и како Господу труд даете? Сего ради дастГосподь Сам вам знамение: се Дева во чреве приимет, и родит Сына, и нарекут имя Его Еммануил. Масло и мед имать снести, прежде неже уведети Ему, или изволити лукавое, изберет благое: зане прежде неже разумети отрочати благое или злое, отринет лукавая, и изберет благое. И рече Господь ко мне: приими себе свиток нов велик, и напиши в нем писалом человеческим, еже скоро пленение сотворити корыстем: настоят бо. И свидетели мне сотвори верны человеки, Урию иереа, и Захарию сына Варахиина. И приступих ко пророчице, и во чреве прият, и роди сына. И рече мне Господь: нарцы имя ему, Скоро плени, и напрасно испроверзи. Зане прежде неже разумети отрочати прозвати отца или матерь, приимет силу Дамаскову, и корысти Самарийския, прямо царю Ассирийскому. С нами Бог, разумейте языцы и покаряйтеся: услышите даже до последних земли, могущии покаряйтеся: аще бо паки возможете, и паки побеждени будете. И иже аще совет совещаваете, разорит Господь. И слово, еже аще возглаголете, не пребудет в вас: яко с нами Бог.

Братия:
Господи, помилуй. (3 раз) – читается вместо малой ектеньи -поклон-

Чтец: Прокимен, псалом Давидов глас 1:
Господь рече ко Мне: Сын Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя.

Стих:
Проси от Мене, и дам Ти языки достояние Твое, и одержание Твое концы земли.

Чтец:
К Галатом послания святого апостола Павла чтение.

Старший читает Апостол к Галатам, зачало 207 (Гал. 3, 15 – 21).
Братия! говорю по рассуждению человеческому: даже человеком утвержденного завещания никто не отменяет и не прибавляет к нему. Но Аврааму даны были обетования и семени его. Не сказано: и потомкам, как бы о многих, но как об одном: и семени твоему, которое есть Христос. Я говорю то, что завета о Христе, прежде Богом утвержденного, закон, явившийся спустя четыреста тридцать лет, не отменяет та'к, чтобы обетование потеряло силу. Ибо если по закону наследство, то уже не по обетованию; но Аврааму Бог даровал оное по обетованию Для чего же закон? Он дан после по причине преступлений, до времени пришествия семени, к которому относится обетование, и преподан через Ангелов, рукою посредника. Но посредник при одном не бывает, а Бог один. Итак закон противен обетованиям Божиим? Никак! Ибо если бы дан был закон, могущий животворить, то подлинно праведность была бы от закона; но Писание всех заключило под грехом, дабы обетование верующим дано было по вере в Иисуса Христа.

Чтец:
Аллилуиа, глас 5-ый.

Братия:
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. –поклон-

Чтец:
Рече Господь Господеви моему: седи одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ног Твоих.

Братия:
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. –поклон-

Чтец:
Жезл силы послет Ти Господь от Сиона.

Братия:
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. –поклон-

Чтец:
Из чрева прежде денницы родих Тя, клятся Господь и не раскается.

Братия:
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. –поклон-

Стаpший:
От Матфея Святаго Евангелия чтение.

Братия:
Слава Тебе, Господи, слава Тебе. -поклон-

Стаpший читает: Евангелие Матфея, зачало 53. (Мф. 13, 31 – 36)
Рече Господь притчу сию: подобно есть Царствие Небесное зерну горушичну, еже взем человек всея на селе своем, еже малейше убо есть от всех семен: егда же возрастет, более (всех) зелий есть и бывает древо, яко приити птицам небесным и витати на ветвех его. Ину притчу глагола им: подобно есть Царствие Небесное квасу, егоже вземши жена скры в сатех триех муки, дондеже вскисоша вся. Сия вся глагола Иисус в притчах народом, и без притчи ничесоже глаголаше к ним: яко да сбудется реченное пророком, глаголющим: отверзу в притчах уста Моя: отрыгну сокровенная от сложения мира. Тогда оставль народы, прииде в дом Иисус.

Братия:
Слава Тебе, Господи, слава Тебе. -поклон-

Братия: Господи, помилуй. (40 раз) – читается вместо сугубой ектеньи –поклон-

Братия:

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.


Буди, Господи милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.

Господи, милость Твоя во век: дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.


Братия: Господи, помилуй. (12 раз) – читается вместо просительной ектеньи –поклон-

Братия:
Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Братия:Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Господи помилуй, Господи помилуй, Господи помилуй. Благослови.

Старший: Воскресый из мертвых Господи Иисусе Христе Сыне Божий, молитвами Пречистыя Своея Матере, святаго Апостола любви Иоанна Богослова и прочих святых и всехвальных Апостол, святаго (имя святого данного дня), святых и праведных Богоотец Иоакима и Анны и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец.

Братия: Аминь.

Чин «славления» Христа в Навечерие Рождества Христова

После отпуста вечерни выносится на середину храма подсвечник с горящей свечой. Перед ней братия поют «велегласно» — громко и торжественно — тропарь и кондак праздника, после чего молящиеся расходятся. Зажженная свеча здесь знаменует звезду, явившуюся в Вифлееме.

Тропарь праздника Рождества Христова (гл. 4-й):

Рождество Твое, Христе Боже наш, возсия мирови Свет разума, в нем бо звездам служащии, звездою учахуся Тебе кланятися Солнцу правды, и Тебе ведети с высоты Востока; Господи, слава Тебе»

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков.

Кондак праздника (гл. 3-й):

Дева днесь Пресущественнаго раждает, и земля вертеп Неприступному приносит; ангели с пастырьми славословят, волсви же со звездою путешествуют; нас бо ради родися Отроча младо Превечный Бог.


Главная страница сайта Печать страницы Ответ на вопрос Пожертвования Персональный видеоканал отца Олега Вниз страницы Вверх страницы К предыдущей странице   К вышестоящей странице   К следующей странице Перевод

Flag Counter
Код баннера
Сайт отца Олега (Моленко)

 
© 2000-2018 Церковь Иоанна Богослова