Крест
Радуйтесь, ибо Господь грядет судить
Вселенская Проповедь Вечного Евангелия. Сайт отца Олега Моленко - omolenko.com
  tolkovanie.com  
Rus
  omolenko.com  
Eng
  propovedi.com  
  Кредо Переписка Календарь Устав Аудио
  Имя Божие 3000 вопросов Богослужения Школа Видео
  Библиотека Проповеди Тайна ап.Иоанна Поэзия Фото
  Публицистика Дискуссии Эра Духа Святого История Фотокниги
  Апостасия РПЦ МП Свидетельства Иконы Стихи о.Олега Стримы
  Жития святых Книги о.Олега Исповедь Библия Избранное
  Молитвы Слово батюшки Новомученики Пожертвования Контакты
Главная страница сайта Печать страницы Ответ на вопрос Пожертвования YouTube канал отца Олега Вниз страницы Вверх страницы К предыдущей странице   К вышестоящей странице   К следующей странице Перевод
YouTube канал отца Олега   Facebook страничка   YouTube канал проповедей отца Олега  


ВКонтакт Facebook Twitter Blogger Livejournal Mail.Ru Liveinternet

Толкование на Господи помилуй,
зело полезно к ведению всякому христианину:
сего ради и переведеся с греческаго.

Перевод старца Паисия (Величковского)

Преподобный Паисий Величковский

Сие, Господи Иисусе Христе помилуй мя, и сокращеннее: Господи помилуй, от времене Апостолов даровася христианом, и определися, да глаголют е христиане непрестанно, якоже и глаголют. Обаче, что явствует сие: Господи помилуй, зело мало есть ныне ведущих, и зовут на всяк день безполезно, увы! и суетно: Господи помилуй, милости же Господни не приемлют, занеже не ведят, чесого ищут.

Темже подобает да вемы, яко Сын и Слово Божие, отнележе воплотися и бысть Человек, и пострада толика мучений, и распятся, и излиянием Пресвятые Своея Крове искупи человека от рук диавольских, оттоле по преизбыточеству бысть Господь и Властитель человеческаго естества. Зане, аще и прежде воплощения Господь бе всех тварей, видимых и невидимых, яко Содетель и Творец и Промыслитель тех. Обаче бесы и мнози от человек не хотяху сами имети Его Господа и Властителя себе, иже есть Господь их, сый Господь всего мира.

Темже всеблагий Бог, понеже и Ангелы и человеки сотвори самовластны, и дарова им словесность, да имут разум и разсуждение, яко Праведен сый, и Истинен, не хотяще отъяти от них самовластность и господствовати ими нуждею, и не хотящими. Но хотящими быти под властию и окормлением Божиим и господствует и защищает я: не хотящих же паки оставляет творити свою их волю, яко самовластных сущих.

Сего ради и Адама, иже прелстися от отступника диавола, и бысть сам отступник Божий, и не восхоте послушати заповеди Его, остави Бог в самовластности его и не восхоте господствовати им властительски. Но завистник диавол, прелстивый его отначала, не почи прочее прелщати, дондеже сотворил есть его подобна в безсловесии скотом несмысленным.

Многомилостивый же Бог наконец всех умилосердися над родом человеческим, и преклони небеса, и сниде на землю, и бысть Человек человека ради, и пречистою Своею Кровию избавил есть его от работы греховныя, и священным Евангелием настави жительствовати богоугодно, и якоже глаголет Иоанн Богослов, даде нам область чадом Божиим быти, и Божественным крещением нас возотроди и возсозда, и пречистыми Своими Таинами на всяк день питает душу нашу и животворит ю, и вкратце, крайнею Своею премудростию обрете образ, да пребывает неразлучен всегда с Ним, яко да не имать к тому ни единаго вместилища в нас диавол.

Елицы убо от христиан по толицех благодеяниих, яже прияша от Владыки Христа, прелстишася паки от диавола, и посредством мира и плоти удалишася от Бога, и господствуются от греха и от диавола, творяще волю его, обаче не суть совершенно нечувственнии, яко не чувствовати зла, еже пострадаша, или страждут, но разумеют погрешение свое, и познают работу юже имут, точию не могут сами собою избавитися, и сего ради притекают к Богу, и зовут: Господи помилуй, яко да умилосердится о них многомилостивый Господь, и да помилует их, да приимет их, аки блудного сына, и даст им паки Божественную Свою благодать, и тою да избавятся от работы греховныя, и да удалятся от бесов, и да приимут паки свободу свою, яко да возмогут сим образом пожити богоугодно, и сохранити заповеди Божия: сии убо христиане, иже якоже рехом, таковым намерением зовут сие: Господи помилуй, получают великую милость всеблагаго Бога, и приимут благодать Его, еже свободитися от работы греховныя и спастися.

А иже не имут отнюдь разума и ведения сих, яже рехом, ниже познают беду свою, яко суть порабощени волям плотским и мирским вещем, ниже имут свободу помыслити работу, еюже содержатся, но кроме сицеваго намерения зовут точию сие: Господи помилуй, многше от обычая, тым како есть мощно прияти милость Божию, и наипаче такову чудну и безмерну милость.

Понеже много лучше есть не прияти милости Божия, нежели прияти, и паки погубити, зане сугубо есть погрешение таковых. И паки: аще бы кто дал некий камень многоценен в руце некоему малу детищу, или некоему просту человеку, не ведущу, колико ценится, и тии, приемше в руки своя, погубили быша его: явь есть, яко не они погубиша, но погуби той, иже им дал есть его. И яко да уразумееши лучше глаголемая, помысли, яко в мире сем он, иже скуден и нищь, и хощет прияти милостыню от некоего богати, идет и глаголет ему: помилуй мя, сиречь умилосердися на мя за нищету мою, и даждь ми препитание. И паки: он, иже имать долг, и хощет, дабы ему даровал долг заимодавец его, идет к нему и глаголет: помилуй мя, сиречь умилосердися на мя за скудость мою, и даруй ми долг, имже ти должен есмь. Подобне и погрешитель, хотяй, дабы его простил он, емуже погреши, идет к нему, и глаголет: помилуй мя, сиречь прости ми погрешение еже ти содеях.

Грешник же зовет Богу сие: Господи помилуй, и не весть, ниже что глаголет, ниже чесо ради глаголет, ниже весть, что есть милость Божия, еяже просит у Бога, да даст ему ю, ниже во что пользует ему милость та, еяже ищет, но от обычая точию зовет: Господи помилуй, обаче не весть ничесоже. И како убо дасть ему Бог милость Свою, аще он, не ведая ея презирает ю, и паки вскоре губит ю, и согрешает многше.

Милость Божия несть ино, разве благодать всесвятаго Духа, еяже подобает искати от Бога нам грешным, взывая непрестанно: Господи помилуй, тоесть, умилосердися Господи мой на мя грешнаго в бедном устроении, в немже обретаются, и приими мя паки в благодать Твою.

    Даждь ми дух силы, яко да укрепит мя противостояти искушениям диавольским и злому обычаю греховному.
    Даждь ми дух целомудрия, да уцеломудрюся, и прииду в чувство самаго себе, и исправлюся.
    Даждь ми дух страха, да боюся Тебе, и да храню заповеди Твоя.
    Даждь ми дух любве, да люблю Тя, и да не отлучаюся ктому от Тебе.
    Даждь ми дух мира, да хранит душу мою мирну, и да собираю вся моя помышления, и да буду тих и не смущен.
    Даждь ми дух чистоты, да блюдет мя чиста от всякия скверны.
    Даждь ми дух кротости, да буду кроток ко братиям моим христианом, и да удержуся от ярости.
    Даждь ми дух смиренномудрия, да не мечтаю высокая и не горжуся.

Темже он, иже позна, яко имать потребу всех сих, и ищет тех от многомилостиваго Бога, зовый Господи помилуй, сей известнейше приимет искомое, и получит милость у Господа и Божественную благодать Его.

А иже не весть ничесоже от сих, яже рехом, но от обычая точию зовет: Господи помилуй, тому несть мощно когда прияти милость Божию. Занеже и прежде прият многия благодати от Бога, но не позна тех, ниже благодари Бога, давшего ему я.

    Прият бо милость Божию, и егда создася и бысть человек.
    Прият милость Божию, и егда возсоздася святым крещением и бысть православный христианин.
    Прият милость Божию, и егда избавися от толиких бед душевных и телесных, яже искусил есть в жизни своей.
    Прият милость Божию и толико крат, еликожды сподобися причаститися Пречистых Таин.
    Прият милость Божию, елико крат согреши ко Богу и преогорчи Его грехами своими, и не погубися, ниже наказан бысть, якоже подобаше ему.
    Прият милость Божию, егда различными образы благодетельствовался от Бога, и не уразуме того, но вся та забы, и не попечеся о спасении своем отнюдь.

Прочее таковый христианин како приимет милость Божию, не чувствуя и не разумея, яко приемлет таковую благодать от Бога, якоже рехом, ниже ведая, что глаголет, но зовый точию: Господи помилуй, кроме всякого намерения и конца, разве единого обычая.


Главная страница сайта Печать страницы Ответ на вопрос Пожертвования YouTube канал отца Олега Вниз страницы Вверх страницы К предыдущей странице   К вышестоящей странице   К следующей странице Перевод
Код баннера
Сайт отца Олега (Моленко)

 
© 2000-2024 Церковь Иоанна Богослова