О посте:
На трапезе утешение братии, кроме сыра и яиц и рыбы. Ядим же дважды днем, аще среда, или пяток.
Зри постнаго сего устава на усекновение честныя главы Предтечевы, древними святыми отцы в сей день завещаннаго.
Суть убо нецыи предают качеству быти тогда снедей, а не посту: о том бо не возмогохом ничтоже обрести написано в различных типицех. Но паче достоит в той день всяко воздержатися постом, пострадавшаго ради за истину пророка, и проповедавшаго во аде Господа: разрешению же быти точию на древяное масло, и прочая от различных овощнаго плода: и по мере единой чашице вина в славу Божию, труда ради бденнаго. Всяко бо достоит нам в той день сетованием унылым быти, а не чревоугождение имети воздержательнаго ради жития святаго, и скверноубийственнаго кровопролития его от Ирода: понеже усечена бысть глава Предтечева на пиру плясанием блудныя плясавицы, и чревоугодием и различных животных закланием и кровопролитием нам же ни единаго от таковых животных, из нихже кровь изливается, но ниже рыб [кровь бо имеют, аще и в воде жительствуют, и от тварей животных суть] подобает вкушати: да не сообщницы явимся Иродову чревоугодию. Како бо Крестителево честное усекновение почтити восхощем? Мясо ли хощем ясти, или от иных различных брашен многоценных? А он живяше в пустыни безводней, и безтравней, ни хлеба ядяше, ни трапезы имяше. Вино ли пием? А он никогдаже пияше вина, или инаго пития мiрскаго, ни в храмех живяше, но под каменем вкопався живяше. Стол, и трапеза, и одр ему бяше земля, разве ради нужды естественныя единою днем вкушаше акриды, и мед дивий: чаша же ему пригорщи бяше, а питие из камене текущая вода. Темже братие усердно почтим день сей молитвою и постом в целомудрии, отбежим пиянственнаго сего злаго нрава: аще бо кто неверствием одержимь будет, и узаконеннаго сего многоразсудительнаго повеления не сохранит, таковый зле пагубныя напасти постраждет. Право содержащих же подвиг сей, Господи, благослови, и управи молитвами святаго Предтечи.